Šibenik - Solaris rezort

napísal/a zagorova · zobrazení: 3849

Odkedy sme objavili v roku 2011 rezort Solaris, tak sme sa na prvý pohľad do neho zamilovali. Spočiatku sme ho ani neprešli celý, kým sme sa zorientovali, dovolenka skončila a museli sme ísť domov, tak som si povedala, sem sa musíme vrátiť, a na dlhšie. Prvý rok sme bývali priamo v Šibeniku a do Solarisu sme iba dochádzali, ďalší rok sa mi podarilo vyňuchať apartmán na Podsolarsku, takže na pláže sme chodili pešo, ráno, večer, kedy nás napadlo. Z balkóna sme mali výhľad rovno na mnore a pláže Solarisu. Ďalší rok som to ešte vylepšila bývaním priamo v kempe v mobilhomoch, tak to je úplne super. Tento rok si zopakujeme raz apartmán + mobilhome a druhý raz iba apartmán na Podsolarsku.

Prehliadku zoberiem od začiatku rezortu od Podsolarska po promenáde smerom k Yacht Marine, ktorá je na úplnom konci. Aj fotky v albume sú približne v tom poradí, nakoniec som ich tam uložila z viacerých dní, tak sa mohli pomiešať, ale prvá séria fotiek je z rannej prechádzky, ktorú som si užila od 5,00 do 8,00, sama, všetko spalo, za celý čas som stretla 3 ľudí v Zablače, lebo až tam som sa zatúlala a potom až upratovačku v hoteli Jure, ako ráno leštila zábradlie nad bazénom. Nikde ani noha, všade ticho iba ranné vtáčence vyspevovali, vôbec mi nebolo ľúto, že som vstala tak skoro.

Teraz Vás prevediem naším obľúbeným miestom, radi sa sem vraciame, a verím, že sa ešte radi budeme, lebo sa to tu každým rokom vylepšuje a je tu krajšie a krajšie.

Úplne na začiatku je 9 jamkové golfové ihrisko a na jeho okrajoch na začiatku promenády minulý rok vyrástli nové holandské mobilhomy. Promenáda sa nezmenšila, akurát je proti minulému roku dlhšia, iba sa trocha zakryl pohľad na hotel Jakov, ale ten bol za stromami, takže to ani veľmi nevadí, aspoň majú hoteloví hostia viac súkromia, predtým ich bolo viac vidieť z pláže. Po minulé roky boli za golfovým ihriskom futbalové ihriská a iné športoviská, teraz tam je postavený čisto nový AQUAPARK, vraj najvačší v Dalmácii, a neviem, či nie aj na celom Jadrane. Celý rok som na lokálnych správach sledovala, ako pokračujú práce, nakoniec to stihli ešte počas nášho pobytu otvoriť, tak sme ho išli hneď na ďalší deň vyskúšať. Bolo to absolútne skvelé, okrem jednej hodiny na obed, čo sme sa boli najesť a oddýchnuť tam baby vydržali od 10,00-20,00. Vyskúšali sme všetko okrem jednej vírivky, tam bola ľadová voda. Záhradníci upravovali okolie, polievali čerstvo zasadené stromčeky, už sa tešíme tento rok, ako sa to tam pekne rozrástlo. K dispozícii sú lehátka, slnečníky, občerstvenie, suveníry, toalety, sprchy, plavčík, zdravotník, úplne v pohode sa tam dá stráviť celý deň, my sme to dali až do záverečnej. Aquaparku venujem samostatný fotoalbum.

Ďalej sa posunieme o pár metrov po promenáde, nemusím Vám hovoriť, že promenáda lemuje pláže, postupne sa po odsekoch menia farby slnečníkov a typy lehátok, budete vidieť v albume na fotkách. Hneď skoro na začiatku promenády pred Jakovom je pieskové ihrisko na plážový volejbal, za ním trampolíny, ale nie hocijaké, také čo aj dospelí šaleli, za trampolínami je preliezkový hrad Dalmati, tam si po každý rok Kamilka strávi nejakú hodinku, celé je to v duchu stredovekého rytierskeho hradu, drevené preliezky, hojdačky, drevený krokodíl, Solarko miniklub pre hotelových hostí s deťmi, kúsok za zákrutou sa nám ukáže Beach Bar & Restaurant Bongos, kde sú tiež vzadu toalety a sprchy. Bar je vyzdobený ako keby africkými obrázkami, aspoň mne tak pripadali, mám ich na fotkách z minulých rokov.

Za barom Bongos je hotel Andrija, ktorý je proste nádherný, je celý robený pre deti, sami na fotkách v albume uvidíte, prečo. Hotelom venujem samostatný fotoalbum.

Na malom námestíčku pred barom Bongos a pred plážovým barom nájdete suveníry, tetovačky, zmrzlinu, stánky plné drobností, na tomto námestíčku sa rezortový vláčik otáča v rýchlosti do zákruty dokola, deti pištia a kričia od radosti, čo to ten ujo stvára. To isté potom robí na móle pred kempom, akurát tam to vyzerá že čochvíľa spadne do vody, tak natesno ide po móle, ani mne nebolo všetko jedno keď som sedela dnu. Pravú stranu promenády lemujú mobilhomy, dokonca obsadili borovicový hájik pred hotelom Andrija, cez ten sa dá prejsť na opačnú stranu k ceste, je to celkom šikovná skratka aj k Wellnes centru.

Blížime sa k minigolfovému ihrisku, to je robené celé v pirátskom duchu. Prvý rok sme šli do vývrtky pri každom výbuchu dela a hrozivého pirátskeho rehotu, kým sme prišli na to, že to sa stane vtedy, keď niekto trafí loptičku do jamky. V strede je jazierko s pirátskou štíhlou loďou, obrovská lebka, ale že fakt obrovská, fotky nájdete v albume, celé ihrisko je v zeleni pod stromami v tieni, dá sa tam strávit pekná hodinka aj na pravé poludnie. Za minigolfovým ihriskom sa už belie hotel Ivan, a pred ním naša obľúbená pláž, ešte som zabudla, že pozdĺž pláží sú požičovne člnov, skútrov, bicyklov, dokonca vymysleli novú atrakciu , čo vytláča tlakom zo skútra vodu do hadíc, ktoré máte pripevnené na hohách a rukách a vy prúdom vody udržiavate rovnováhu a voda vás tlačí vysoko do vzduchu, videli sme jedného experta, čo to vedel dobre, tiež to mám niekde nafotené, ďalej parasailing, banány a všetko možné od adrenalínových športov na vode.

Na ďalšom pomyselnom rohu sa nám otvorí krásny výhľad na repliku lode, v ktorej je schovaný bar Solaris Legend Beach Club, z boku lode začínajú bazény, z hora idú šmýkale a tobogány, na leme bazénov sú slnečníky, o pár metrov je pláž, tak skoro do slova môžete byť jednou nohou v bazéne a jednou nohou v mori, na fotkách nájdete. Na hornom poschodí lode sa deti vyšantia dosýtosti, možu kormidlovať, loziť, obzerať, je odtiaľ krásny výhľad na pláže doľava aj doprava, vidno na ostrovy Zlarin a Krapanj, na stĺpe pred schodami sedí čajka, na prove lode je klasicky morská panna, výzdoba neskutočná, pozrite v albume. Pred loďou a v lodi sú stolíky a stoličky, vyzerajú ako sudy s pušným prachom, kúsok ďalej celý pirátsky obchod na suveníry, nie je ojedinelé že stretnete celú pirátsku rodinu vratáne mejkapu a masky cez oko, už len papagája na plece niektorým. Oproti lodi – replike parkuje zvačša pirátska loď Galija, ktorá vozí výletníkov po ostrovoch, námorníci v pirátskych odevoch, vyhrávajú chorvátske pesničky, ale to by bolo diskutabilné, či len chorvátske, pretože keď sme pred 3 rokmi s nimi plávali do Šibenika, pustili nám pesničku Diridonda, my po slovensky, maďarská rodina po maďarsky, česká rodina po česky a piráti po chorvátsky, tak sme išli jednu pesničku štvorjazyčne, a naraz. Ale vačšinou sú to klasické dalmátske piesne. Výletu na pirátskej Galiji tiež venujem samostatný fotoalbum.

Za loďou a Legend Clubom je fastfood,klasické fastfoodové jedlá so sedením, ale za ním, za ním je Dalmatian Ethno Village, a to je Vám niečo. Postavené kamenné domčeky, v duchu tradícií a zvykov, tu máte možnosť vidieť poďla tradície vyrábané výrobky ako domáci pršut, teplý domáci chlieb pečený pod pekou, ochutnať jedlá z grilu, rybie špeciality na grile, môžete tu vidieť storočný mlyn, ktorý melie vlastnú múku z ktorého pečú chlieb, tkáčsku dielňu, výrobňu rakije, výrobňu olivového oleja a výrobkov z olív, levandule, suveníry s domácimi dalmátskymi a chorvátskymi výrobkami, všetko vyrábané podľa receptúr starých materí. V centre dedinky hrá pri večeri Klapa, chorvátske ľudové piesne, samozrejme že sú v dobových krojoch. Ale najúžasnejšie sa mi každý rok zdajú záhrady, kde pestujú zeleninu a z tej potom robia jedlá v reštaurácii. Tu som prvý krát naživo videla rásť baklažán, hriadky obrobené tak , že vyzerajú akoby pred minútou niekto plel a polieval. Na fotkách to krásne vidno. Sadia to hádam podľa pravítka, ani jedna byľka buriny, nádhera.

Súčasťou , teda takou skoro vstupnou bránou do Dalmatian Ethno Village je zmrzlinový stánok a 2 studne na vodu, tiež v kamennom domčeku, všetko je to krásne štýlové, neomrzí ma nikdy to obzerať, zmrzlina výborná. Oproti sú zvláštne stromy, a také velikánske vajíčka, dobrý motív na klasické zaujímavé dovolenkové fotky, neviem, či to nie je celoročná rekvizita z Veľkej Noci. Promenády lemujú stromčekové ruže, každým rokom pribúdajú a pribúdajú, aj násypy s rastlinami a zavlažovaním, tie čo boli predvlani holé, vlani už boli krásne.

Vľavo máme pláž s výhľadom na ostrov Zlarin, a na pravej strane máme Cake shop – Sweet Dreams Palace, čisto na zákusky, štrúdle a samozrejme zmrzlinu, postavené je to ako stredoveký hrad z pieskovca, zo stien tečie voda ako z fontán, krásne posedenie a večer dobre nasvietené.

Blížime sa k Restaurant Trattoria Mediterraneo vpredu a z morskej strany Solaris Palma Beach Club, veľmi zaujímavé miesto pre dospelých, bez prístupu detí, bar priamo vo vode, lehátka vo vode, stoličky vo vode, stoly vo vode, vírivky, miešané nápoje hádam v litrových pohároch a z nich pol metrové slamky, kávička dobrá, sme vyskúšali lehátka vo vode s neterkou tento rok, a vyskúšame nejaký miešaný drink so švagrovcami tento rok v auguste. V prednej časti v reštaurácii Trattoria je aj pizzéria.

Pred Palma Beach Barom je časť pláže piesková, za bazénmi od Palma Beach Baru začínajú betónové móla a nábrežie lemujú Dalmatian Stars Villas, za nimi sú učupené mobilhomy z jednej českej cestovky a za nimi hotel Niko. Móla sú tu také vysoké, že ide rebrík do vody ako na plavárni, alebo si môžete skočit. Za poslednou Dalmatian Stars Villou, je ich tam mimochodom iba 15, začína kemp. Pláže sú oblázkové alebo štrkové, kamenisté, také malinké zátoky. Kemp je krásne čistý, aj toalety a sprchy, nikde ani smietky, zaparkované veľmi zaujímavé karavany, niektoré vyzerajú ako autobusy rockových hviezd, ale aj úplne uletené modely, jeden je na fotke v albume, to bolo iné prekvapenie pre mňa. Kemp sa rozkladá až po Yacht marínu. Na konci kempu je posledná sústava bazénov, tam sme chodili pri západe slnka plávať, bolo to super, plávať a sledujete, ako slnko zapadá za obzor, ten pomalý proces konca dňa. Je tam taký výbežok do mora, kde si starší ľudia nanosili stoličky a sledovali toto úchvatné divadlo každý večer. Pri bazénoch je aj Snack Bar Lanterna, takže si môžete dať osviežujúci nápoj a pozerať, ako sa deti bláznia vo vode. V kempe nájdete aj supermarket, dobre zásobený všetkým možným, všetko čerstvé, zeleniny a všetkého dostatok. Sem tam sú stánky so suvenírmi, pitím, zmrzlinou, na recepcii Vám dajú mapky, brožúrky, informácie. Je tu aj práčovňa, dá sa normálne vyprať prádlo, takže netreba na dlhší pobyt brať všetky uteráky čo doma máte. Sociálnych zariadení je množstvo a všetky čisté, upratujú to tam pomaly nonstop. My máme síce vlastnú kúpeľnu v mobilhome, ale pri 3 babách bolo lepšie mužovi ísť na veľké sprchy, tak potom tam už chodil stále, ani raz sa nestalo, že by bolo niečo v neporiadku. Pomedzi hotely, trocha viac v centre rezortu od promenády sú ihriská, asi na všetky možné druhy športov, tenisové kurty, basketbalové ihriská, futbalové, ja to ani všetko nepoznám.

Hotely majú všetky 4*, akurát Jakov má myslim 3*, aj samotný kemp má 4*. Za kempom sú na poloostrovčeku medzi Solarisom a Yacht Marinou - Villy Kornati, ďalšia možnosť ubytovania v rezorte. V kempe je ešte reštaurácia Sibinium, pár metrov za bránou do kempu a recepciou.

Myslím, že každý si tu nájde svoj kútik, či miesto na pláži, ešte nikto zo známych, ktorým sme toto miesto odporučili sa nesťažoval, každému sa tu páči, tak možno nájdete aj vy to správne miesto pre oddych a dovolenku.